7 Days to die; Alpha 14 annonsert!



Det er ikke mange spill som kan måle seg med The Fun pimps' spill 7 days to die i sin "alpha-fase". Det er kanskje ingen. Nå har de annonsert at alpha versjon 14 blir lagt ut i løpet av februar, kun knappe to måneder etter at forrige "hoved-release" ble lagt ut rett før Jul. Denne gangen varsles det også store endringer,  blant annet for Navazgane, det ferdiglagde kartet deres.


For de av dere som ikke kjenner 7 days to die, så kan det kort oppsummeres som et " åpen verden, overlevelse-spill". Det er langt på vei et  "Minecraft for voksne" hvor du utnytter ressursene rundt deg til å bygge og lage deg det du måtte trenge. Det starter med det enkle. Klær, enkle redskaper og et sted som kan beskytte deg når natten tar over landskapet. Som i Minecraft starter du med å samle trevirke, stein og mineraler som kull og jern. I tillegg finner du lett plantefibre og lignende. Med relativt enkle oppskrifter lager du deg en steinøks og en stokk å forsvare deg med, og en trebue og piler med steinspisser. Som klær starter du med plantefiber, men avanserer raskt til bomullbaserte ting og oppover. Men det krever "skills" og ressurser for alt. Og ressurser blir du vant til er en mangelvare langt inn i spillet.


For 7 days to die skiller seg fra Minecraft når det gjelder akkurat det. Mens man kan grave seg gruver og huler, og utforske naturlige grotter som i Minecraft, kan man ikke lage seg hva som helst av de ressursene man finner på den måten. Skal man overleve må man plyndre alt man kommer over i hus, bygninger, mennesker og zombies. Forlatte biler, bagger, vesker, søppelkasser, fabrikker og bensinstasjoner. I det  hele tatt, det holder ikke å grave her. Du må jobbbe. Og tro ikke at du finner noe overflod av varer og ressurser. Du vil de første dagene gå rundt konstant sulten og tørst. Og helsen din vil garantert gå nedover. Ting må bli verre før det kan bli bedre, sagt på en annen måte. Og du har forøvrig dårlig tid.



For når natten kommer blir zombiene raske og dødelige. Du må være i en solid beskyttelse før solnedgang. Og den syvende dagen blir dette enda mer sant. Du har syv dager på deg før spillet begynner å sende horder av zombies i din retning. Og ja, det går i syvdagers syklus deretter.  

Når du har fått opp litt landbruk og funnet deg en vannkilde og et "sikkert hus" blir ting bedre. Men du må bygge deg et solid forsvarsverk som du kontinuerlig holder vedlike. Dette spillet oppleves til tider som et "tower defense spill" også. 7 Days har alt, egentlig. Og jaggu har de nå varslet at det vil komme quests etterhvert også. De første allerede i den kommende Alpha-versjonen. 

Om du har lyst kan du sjekke ut denne videoen hvor du ser litt gameplay i 13.7 versjonen.

#spill #gaming #7daystodie
 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Leifnarr Riften

Leifnarr Riften

48, Oslo

Leifnarr var en Nord-bonde som ble drept av en gruppe banditter. Liket hans ble funnet i Broken Helm Hollow bak en hemmelig dør i fjellveggen til et torturkammer. Han etterlot seg kona Grosta og sønnen Gralnach.

Kategorier

Arkiv

hits