74 timer i No Man's Sky

Det er kanskje noe rart med meg men jeg liker No Man's Sky selv etter å ha klokket inn 72 timer og nådd 17 av 22 Steam-prestasjoner. Om du ser på omtalene som er gitt av steams medlemmer så er det et overveldende flertall som er negative og mener seg lurt. Jeg mener de som syter og føler seg lurt skulle ha lyttet til spillutviklerne selv og ikke til entusiastiske bloggere, men det er like mange som sier spillet er kjedelig og repetetivt og det stusser jeg litt over. Jeg synes nemlig ikke det. Ikke mer repetetivt enn et gjennomsnitlig spill hvor man gjør oppdrag som har det til felles at man snakker med NPC, løper til en destinasjon som overtydelig er markert med en stor pil, gjør det man skal gjøre på stedet (dreper en NPC finner et objekt eller noe slikt), returnerer til NPC'en som gir deg en belønning og sender deg videre til en ny NPC hvor oppdragsstrukturen gjentas.



No Man's Sky er et rolig utforskningsspill hvor du aldri havner på samme sted. Riktignok er mye "likt" i den forstand at noe må være designet, men likevel varierer opplevelsene veldig. I mine 74 timer har jeg møtt utfordringen det er å overleve på en verst tenkelig planet hvor NPC'er angriper ved synet av meg, Atmosfæren var så giftig at jeg kun hadde minutter av gangen på meg til å gjøre det jeg måtte, og stormer oppsto som reduserte disse minuttene til sekunder. Jeg har også vært på planeter hvor NPC'ene ikke brydde seg uansett hva jeg gjorde og hvor planeten var som om jeg skulle gått rundt i Toscana, Jorden.

Jeg synes spillet er verdt sine kroner, og tipper jeg kommer til å treffe 200 timersmerket før jeg går lei - hvis noen gang. Dette spillet er bare trivelig. Litt skyting har det også, og dogfights som kan være veldig vriene om man har et skip som ikke er helt kalibrert. Jeg gleder meg også til å se hva Hello Games bestemmer seg for å legge til spillet fremover. De har antydet at det vil skje.



#nomanssky #gaming #spill

 

 

 

2 kommentarer

Tom Kristoffersen

15.09.2016 kl.06:31

Helt enig med deg. Det som foregår på steam forumet og der alle hiver seg imot spillet er noe man sjelden ser. Jeg fulgte ikke så mye med på hva som skjedde i forkant før spillet ble realisert. Multiplayer kan komme senere, men ærlig talt lurer jeg på om det vil være noe gøy.

Om spillet blir for repativt så kan man gjøre spillet vanskeligere. F.eks har jeg sluttet å bruke flyet så mye på planeter. Jeg bruker flyet mest på de planetene som er direkte farlig mens der forholdet er rolige bruker jeg jetpacken eller går rundt omkring. Jeg oppdager også alle artene på planetene. Jeg har heller aldri rushet spillet men tatt det med ro. Er vel oppe i en 76 timer nå tenker jeg. Jeg ser for meg endel ekstra stuff som kommer i fremtiden og at det kommer ting som gjør spillet mere variert. De har jo lagt frem noen planer da, f.eks man skal kunne bygge egne baser i fremtiden. Men det er helt sikkert flere ting som kommer etterhvert. Akkurat nå er det optimalisering og bugger de jobber med.

Leifnarr Riften

15.09.2016 kl.09:58

Tom Kristoffersen: Jepp, jeg også lar skipet stå mye, tar det med ro og følger Atlas-ruten forløpig.

Skriv en ny kommentar

Leifnarr Riften

Leifnarr Riften

48, Oslo

Leifnarr var en Nord-bonde som ble drept av en gruppe banditter. Liket hans ble funnet i Broken Helm Hollow bak en hemmelig dør i fjellveggen til et torturkammer. Han etterlot seg kona Grosta og sønnen Gralnach.

Kategorier

Arkiv

hits