hits

7 days to die

Alpha 17 nrmer seg og det ser strlende ut!

Vi er en tlmodig gjeng som spiller 7 days to die, men den som venter p noe bra osv.  For et par uker siden la utviklerne ut en liten preview av deres neste hovedversjon av spillet og det fremstr som fantastisk bra. De som har syntes at spillet har hatt en litt for rff finish og skeivt design kan n glede seg over at det gjres mye arbeid p verdensdesignet og points of interest.

Alle steder er bygget for en dungeon-opplevelse ser det ut til, noe som jeg antar legger til mye spilletid fr man er ferdig og starter opp p nytt igjen. Ikke minst ser det ut til at de endelig har gjort noe med selve kampopplevelsen. 

De har snakket om versjon 17 lenge, men det er hp om en leveranse i lpet av hsten ut fra beskrivelsen i denne videoen de har delt p sin utviklingsblogg. 

#7daystodie #gaming #spill 

Sluttspillet i 7 days to die

Det kommer et tidspunkt i spillet hvor det fles som om man er kommet til en slutt. Ikke at spillet har en end game story eller noe slikt, det er bare det at du er ndd toppen p det meste og lite kan skade deg mer. Du bygger fort, driver gruvedrift, dreper zombies og handler med kjpmenn. Det er quests men de har du n gjort mesteparten av, s spillet gir p mange mter beskjed om at du n har rundet det - i single player modus. I Multiplayer og i Creative antar jeg at du har plenty gjre langt videre.

Uansett, her er en omvisning i hvor langt man har kommet nr du er p den ellevte 7-dagsnatten, har drept over 1500 zombies og har kommet deg p level 125

7 days to die p fem minutter

7 days to die videoer kan bli lange se p nr andre spiller. De fles omtrent slik som dette nr man spiller selv!

Musikk: One legged equilibrist polka by Circus Homunculus

Den fjortende dag i Seven

Forberedelser til en ny syvendedagsnatt. En helt vanlig dag i 7 Days to die...

Jeg blir aldri lei av 7 Days to die

Her er vi i versjon alpha 16.4 (b8). Jepp fremdeles alpha, og fremdeles et av de beste craftsurvival spillene der ute.

7 Day's to die Alpha 15 er ute og vanskeligere enn p lenge

Du skal vre tlmodig om du skal flge dette spillet, men heldigvis er jeg det. Og selv om jeg mener de n kaster bort masse potensiale for spillet sitt ved bruke s lang tid p ferdigstille det s er det moro hver gang en ny versjon legges ut.

Balansen i spillet er elendig, som vanlig, men det er en del av spillopplevelsen her. Det skal vre veldig vanskelig overleve, og veldig vanskelig forutse hva som skjer. I versjon 15 s er dette mer sant enn p lenge, noe tilsynelatende planlagt mens andre ting skyldes bugs og feil. Men for oss PC-spillere s er dette et prosjekt, ikke et ferdig spill, s jeg er lykkelig.

Release notes denne gangen er rekordlange og alt for mye gjenta her. Men oppsummert er det n mer quests, det er en trader AI som er nyttig, masse nye bygninger og byer, strre map, nye planter og spisbare ting, masse nye crafting features osv osv. Alt er nytt, s det er bare sette seg ned og starte p ny.

Bilde fra utviklerbloggen til 7 days to die

#7daystodie #spill #gaming

 

P den syvende dag bryter helvete ls - garantert


Dette er huset i et multiplayerspill vi har gende. Vi er to som spiller, Natt og Leifnarr, og de frste syv dagene har vi arbeidet iherdig med pusse opp en utbrent rnne til noe som bde er beboelig (ikke s viktig) og kan st i mot hordene nr dagen kommer (veldig viktig). Nyaktig nr de kommer hersker det en viss usikkerhet omkring, men vi er ikke i tvil om at de kommer. Og vi vet at vi kun har syv dager p oss fr det kan skje.

Livet i 7 days to die er ndelst, men ikke hplst. Vi har en viss sjanse. Det er grenser for hva vi har lrt oss p disse dagene, men all oppussingen har gitt oss masse poeng bruke p skills. Ikke helt meningslst arbeid med andre ord.

Uansett, den syvende dagen er snart over og det er ikke noe mer vi kan gjre n. Ting virker rolig og Natt har funnet seg noe drive med IRL. Leifnarr er imidlertid ikke like rolig og har gtt opp p taket. Leifnarr er forberedt p det verste og hper forsterkningene holder. Det hadde ikke vrt mulig rekke forsterke huset bedre. Dette er maks av hva vi har klart p de dagene vi har hatt til rdighet. N er det bare en ting som gjenstr - hordene.

Syvdagersmarerittet visualisert



Nok en fanpost om 7 Days to die, jeg vet. Men den nyeste traileren deres er utrolig beskrivende for hvordan det oppleves spille dette spillet. Akkurat slik er det. Ville bare dele den med dere - enjoy :-)

 

7 Days to die; Alpha 14 er en fryd!



Jada jeg er fan av dette spillet. S la det vre sagt. Men jeg fr ikke betalt for skrive om dem, s dette er en ekte fanpost!

Alpha 14 kom bokstavelig som et brak. Laptoper knakk sammen over en lav sko om man skulle tro kommentarfeltet, og spesielt de med mac'er opplevde frustrasjon. Jeg lot det ligge litt. Kjenner etterhvert Fun pimps spass at jeg vet de legger ut kjappe quick fixes og to til tre del-releaser i dagene etter en stor lansering. Og slik ble det. Ny logo, alpha 14.4 og Leifnarr trekker inn i den noe uttrygge verdenen bestende av zombies og klimaproblmener.


Det er masse som gjenstr, men for et spill. Spillet har igjen ftt en helt ny grafisk overhaling, denne gangen innenfor samme spillmotor. Det er like fordmt vanskelig som fr, og mange av de gamle oppskriftene er endret eller forbedret. I tillegg har spillet n ftt en egen quest-motor! Den har vrt varslet lenge, og jeg har lurt p om det er en srlig god ide egentlig. Jeg mener spillet fungerer utmerket uten, s hvorfor skal de blande inn story og oppgaver?

Det viser seg at det som er lagt ut n ikke er s veldig avansert. Alle oppgaver du skal gjennom er knyttet til et quest-system. Du starter med questet som heter basic survival, fortsetter med establish a base osv. Enkelt. Jeg ble litt forstyrret av det fordiu jeg plutselig ble opptatt av gjre oppgavene, men s snart jeg valgte se bort fra disse questlinjene men bare spille spillet s gikk det greit. Questene er lagt opp til samhandle med achievments selvsagt og ogs dette systemet er blitt mer gjennomarbeidet.



Spr du meg s nrmer betaen seg. Det m den gjre. Balansen p de ulike spillmekaniske delene er elendig igjen, men det har de forsvidt vrt hele tiden. Men de blir alltid justert underveis til neste store release, hvilket jeg forventer at skjer n ogs. Dessuten er det moro leve i en verden som er s absurd som denne til tider er. Det blir liksom en del av spillet at du enten holder p fryse i hjel, eller d av heteslag. Noe midt i mellom finnes liksom ikke. Eller det at du m spise minimum fire middager i dgnet og drikke som en elefant for ikke d av sykdom og sult. Jeg kaller slikt fordeler av spille early access.

Mye er veldig godt balansert da. N er eksempelvis zombiene rimelig fornuftig justert. Om det er mulig kalle det det. Er du av typen som synes alt var mye bedre under krigen og savner den ekstreme tiden s har du vanskelighetsgraden "insane". Men forvent deg ikke noe annet resultat enn kaos og fortvilelse.

Frste dgn stats kan sees nedenfor. Ingen ddsfall enn ...



 

 

Det kryr av zombies

En dag i en survivalists liv. Frste dagen er alltid hektisk i 7 days to die, og denne dagen ble ikke annerledes. Dette spillet er liksom ikke veldig avslappende....


#spill #7daystodie #gaming

7 Days to die; Alpha 14 annonsert!



Det er ikke mange spill som kan mle seg med The Fun pimps' spill 7 days to die i sin "alpha-fase". Det er kanskje ingen. N har de annonsert at alpha versjon 14 blir lagt ut i lpet av februar, kun knappe to mneder etter at forrige "hoved-release" ble lagt ut rett fr Jul. Denne gangen varsles det ogs store endringer,  blant annet for Navazgane, det ferdiglagde kartet deres.


For de av dere som ikke kjenner 7 days to die, s kan det kort oppsummeres som et " pen verden, overlevelse-spill". Det er langt p vei et  "Minecraft for voksne" hvor du utnytter ressursene rundt deg til bygge og lage deg det du mtte trenge. Det starter med det enkle. Klr, enkle redskaper og et sted som kan beskytte deg nr natten tar over landskapet. Som i Minecraft starter du med samle trevirke, stein og mineraler som kull og jern. I tillegg finner du lett plantefibre og lignende. Med relativt enkle oppskrifter lager du deg en steinks og en stokk forsvare deg med, og en trebue og piler med steinspisser. Som klr starter du med plantefiber, men avanserer raskt til bomullbaserte ting og oppover. Men det krever "skills" og ressurser for alt. Og ressurser blir du vant til er en mangelvare langt inn i spillet.


For 7 days to die skiller seg fra Minecraft nr det gjelder akkurat det. Mens man kan grave seg gruver og huler, og utforske naturlige grotter som i Minecraft, kan man ikke lage seg hva som helst av de ressursene man finner p den mten. Skal man overleve m man plyndre alt man kommer over i hus, bygninger, mennesker og zombies. Forlatte biler, bagger, vesker, sppelkasser, fabrikker og bensinstasjoner. I det  hele tatt, det holder ikke grave her. Du m jobbbe. Og tro ikke at du finner noe overflod av varer og ressurser. Du vil de frste dagene g rundt konstant sulten og trst. Og helsen din vil garantert g nedover. Ting m bli verre fr det kan bli bedre, sagt p en annen mte. Og du har forvrig drlig tid.



For nr natten kommer blir zombiene raske og ddelige. Du m vre i en solid beskyttelse fr solnedgang. Og den syvende dagen blir dette enda mer sant. Du har syv dager p deg fr spillet begynner sende horder av zombies i din retning. Og ja, det gr i syvdagers syklus deretter.  

Nr du har ftt opp litt landbruk og funnet deg en vannkilde og et "sikkert hus" blir ting bedre. Men du m bygge deg et solid forsvarsverk som du kontinuerlig holder vedlike. Dette spillet oppleves til tider som et "tower defense spill" ogs. 7 Days har alt, egentlig. Og jaggu har de n varslet at det vil komme quests etterhvert ogs. De frste allerede i den kommende Alpha-versjonen. 

Om du har lyst kan du sjekke ut denne videoen hvor du ser litt gameplay i 13.7 versjonen.

#spill #gaming #7daystodie